Niin se taitaa olla. Olin pari päivää kokeilulla, etten pessyt kasvojani muulla kuin vedellä niinkuin hiuksianikin.. Olin odottanut, että iho siitä paksuuntuisi (minun on vaikea kuvitella, etteivät kasvoni tarvitsisi mitään puhdistusainetta vaikka sitten kotitekoista), mutta vastoin odotuksiani se tuntui jopa paremmalle... Ja ehkä kuvittelin vain, mutta ihan kuin se olisi ollut vähemmän tulehtunut. Minulle nääs silloin tällöin saattaa ilmestyä punaisia pikkuisia näppyjä sinne tänne ja olen aina ajatellut sen johtuvan kuivuudesta tai siitä, että esim. tyynyliina hankaa. Nyt kun olin vähän aikaa vain vesipesulla, kasvot olivat paljon rauhoittuneemmat, näpyt eivät enää punoittaneet... Ehkä minun ei tosiaan kannata käyttää kasvojeni puhdistukseen muuta kuin vettä.

Olen myös herännyt ajattelemaan, että jättäisin ihovoiteet vähän vähemmälle ja testaisin kuinka iho reagoi. Minulla on myös pikkuisen atooppinen ja ärtynyt iho muualtakin kehosta, paitsi esim. mahasta jota en muuten ole koskaan rasvannut yhtään millään. Jospa se toimisi muuallekkin kehoon, että pesisin vedellä ja jättäisin rasvat pois. No, katsotaan mitä tapahtuu,..